CSRG 0001

มร. คริสโตเฟอร์ มิลเลอร์ เอ็กเซคคิวทีฟ เชฟคนใหม่จาก เดอะ เซนต์ รีจิส กรุงเทพฯ


โรงแรมเดอะ เซนต์ รีจิส กรุงเทพฯ ประกาศแต่งตั้ง

มร. คริสโตเฟอร์ มิลเลอร์

ดำรงตำแหน่งหัวหน้าพ่อครัวบริหาร

* English is below

โรงแรมเดอะ เซนต์ รีจิส กรุงเทพฯ ประกาศแต่งตั้ง มร. คริสโตเฟอร์ มิลเลอร์ มาดำรงตำแหน่งเอ็กเซคคิวทีฟ เชฟคนใหม่ ภายใต้บทบาทหัวหน้าพ่อครัวผู้ดูแลด้านการบริหารงานครัวทั้งหมดของโรงแรมฯ

มร. เคลาส์ คริสตันเดิล ผู้จัดการทั่วไปชองโรงแรมเดอะ เซนต์ รีจิส กรุงเทพฯ กล่าวว่า “เรามีความภาคภูมิใจเป็นอย่างยิ่งที่ได้แนะนำเชฟคริสโตเฟอร์ในฐานะหัวหน้าพ่อครัวบริหารคนใหม่ของโรงแรมฯ เราเชื่อมั่นว่าเชฟจะนำเอาวิสัยทัศน์และประสบการณ์ที่สั่งสมมากับโรงแรมและห้องอาหารชั้นนำหลายแห่งทั่วโลกมาสร้างสรรค์อาหารแนวใหม่และยกระดับการบริการอาหารและเครื่องดื่มของโรงแรมฯ ให้ดียิ่งขึ้นไป”

CSRG 0002

มร. คริสโตเฟอร์ เกิดและเติบโตในประเทศออสเตรเลีย เริ่มตั้งแต่การทำงานร่วมกับเชฟชื่อดัง มร. นีล แพร์รี่ ในร้านอาหารระดับไฟร์ไดนิ่ง Wockpool and Rockpool ณ เมืองซิดนีย์ ประเทศออสเตรเลีย เป็นระยะเวลาทั้งสิ้น 8 ปี

เชฟคริสโตเฟอร์เปี่ยมด้วยประสบการณ์การทำงานในวงการอาหารจากห้องอาหารชื่อดังรวมถึงโรงแรมชั้นนำ ทั้งในสิงคโปร์ อินโดนีเซีย มัลดีฟส์ เรื่อยมาจนถึงประเทศไทย ผนวกกับความชื่นชอบในวัฒนธรรมไทย จึงได้พัฒนาสูตรและตั้งใจรังสรรค์เมนูอาหาร พิถีพิถันในการปรุงอาหารรสเลิศด้วยสไตล์การปรุงอาหารแบบผสมผสานด้วยอิทธิพลของอาหารประเภท Pan-Asian จากหลายๆ ชาติ คือ ไทย จีน ญี่ปุ่น และเกาหลี โดยมีความรู้ความเข้าใจเชิงลึกในการจัดหาวัตถุดิบและความใส่ใจในเรื่องโภชนาการอย่างถ่องแท้ จึงสร้างความประทับใจให้กับลูกค้าที่มาใช้บริการอยู่เสมอ

CSRG 0003
CSRG 0001

เชฟคริสโตเฟอร์ยังได้ทำงานร่วมเป็นส่วนหนึ่งของคณะผู้บริหารเปิดโรงแรมในเครือแมริออท ก่อนที่จะมาร่วมเป็นส่วนหนึ่งของครอบครัวเดอะ เซนต์ รีจิส กรุงเทพฯ พร้อมกับรับบทบาทสำคัญในตำแหน่งเอ็กเซคคิวทีฟในวันนี้ นอกจากอยู่เบื้องหลังความสำเร็จของห้องอาหารน้ำ (Nham) ซึ่งเป็นห้องอาหารระดับ 1 ดาวมิชลินเพียงไม่กี่แห่งในกรุงเทพฯ และเชฟคริสโตเฟอร์ยังเคยร่วมงานในโรงแรมลักชัวรี่หลายแห่ง COMO Shambhala Estate ที่ Begawan Giri ในบาหลีรีสอร์ท ได้รับการโหวตว่าเป็นโรงแรมที่ดีที่สุดในโลกโดย The London Times ในขณะที่ได้รับตำหน่งหัวหน้าพ่อครัวใหญ่และดูแลที่รับผิดชอบแผนกอาหารและเครื่องดื่มที่ COMO Metropolitan Bangkok และมีโอกาสได้ร่วมงานกับ David Thompson เชฟผู้โด่งดังและสร้างชื่อเสียงให้กับห้องอาหาร Nahm เป็นที่รู้จัก ใน The World’s 50 Best Restaurants และติด 1 ใน 10 อันดับร้านอาหารในเอเชียติดต่อกัน 5 ปี

CSRG 0006

NEW EXECUTIVE CHEF, CHRISTOPHER MILLER, APPOINTED AT THE ST. REGIS BANGKOK

A new Executive Chef is welcomed to head up the kitchens, at the Thai capital city’s most

enviable address, The St. Regis Bangkok, with the appointment of the vastly experienced,

Australian-born Christopher Miller.

The St. Regis Bangkok is pleased to announce the appointment of Christopher Miller as Executive Chef. An award-winning chef, he brings more than 20 years of food and beverage excellence from the finest restaurants and five-star hotels and resorts throughout Australia, Central America, Singapore, Indonesia, The Maldives and Thailand.

“We are delighted to welcome Chef Miller to our team and look forward to sharing with our guests his extraordinary perspective and talent,” said Mr. Klaus Christandl, General Manager, The St. Regis Bangkok. “The caliber of his track record in delivering authentic guest experiences within curated destination concepts is beyond exceptional, and his dedication to managing food and beverage departments that excel in sophisticated customer-centric service will help further our culinary reputation.”

Originally from Australia, Chef Miller’s cooking style combines pan-Asian influences with a deep respect for thoughtfully sourcing ingredients and a keen awareness of intelligent nutrition. He spent the first eight years of his career as a chef in fine dining restaurants of Sydney, most notably working with world-renowned chef Neil Perry at Wockpool and Rockpool.

CSRG 0003

Chef Miller went on to spend fifteen years with COMO Hotels and Resorts, directly liaising with owner and founder Mrs. Christina Ong. Under his direction as Executive Chef of COMO Shambhala Estate at Begawan Giri in Bali, the resort was voted world’s best by The London Times. While Executive Chef and Executive Chef in Charge of Food and Beverage at COMO Metropolitan Bangkok, his long-term collaboration with famed chef David Thompson led to nahm restaurant’s recognition as one of the world’s top fifty restaurants and one of the top 10 restaurants in Asia for the last five years. He was also Executive Chef for the pre-opening team at COMO Maalifushi and managed COMO Hotels and Resorts’ Singapore Grand Prix event for four years, overseeing more than 21,000 plates of food served by a team of more than 30 international chefs.

Other career highlights include Sous Chef at Parrot Cay Resort and Como Shambhala Retreat in Turks and Caicos, Executive Chef at Just Steak in Singapore, Executive Chef at UMA Ubud in Bali, and Executive Chef for the pre-opening team at The Bangkok EDITION.  Chef Miller has also won numerous awards from international publications for best wellness cuisine.

Chef Miller’s strong affection for Thailand, the people, the culture and cuisine was developed during the seven years he spent in Bangkok, translating to a unique sensitivity to the cultural and social considerations essential for success in this new role.

CSRG 0007

For more information about The St. Regis Bangkok and dining experiences at the hotel, go to www.stregisbangkok.com

SRG 0027

About The St. Regis Bangkok:

Located on the prestigious Rajadamri Road, in the heart of the city, The St. Regis Bangkok is situated in the heart of the city’s key commercial corridor, among worldwide corporate offices, magnificent high-end shopping and Lumpini Park. The St. Regis Bangkok offers 229 guest rooms, including 51 suites, The Owner’s Penthouse, 4-Bedroom residences and 53 residential units with the renowned St. Regis Butler Service offering unparalleled personal attention to every guest at any hour. Epicurean experiences abound at The St. Regis Bangkok with a wide range of dining venues and bars including VIU, which boasts a spectacular view; Jojo, for an authentic Italian culinary experience; The Lounge, for an intimate social gathering or business meeting; The Drawing Room, offering the celebrated afternoon tea; The St. Regis Bar and Decanter wine bar. Exquisite design, commanding views, meticulous attention to detail and uncompromising St. Regis services and amenities will ensure an exceptional stay at the most exclusive address in Bangkok.  For reservations and more information, please visit www.stregisbangkok.com. Connect with The St. Regis Bangkok on FacebookInstagram, and Twitter.

SRG 0026
SRG 0023

About St. Regis Hotels & Resorts:

Combining classic sophistication with a modern sensibility, St. Regis is committed to delivering exceptional experiences at nearly 40 luxury hotels and resorts in the best addresses around the world. Since the opening of the first St. Regis hotel in New York City over a century ago by John Jacob Astor IV, the brand has remained committed to an uncompromising level of bespoke and anticipatory service for all of its guests, delivered flawlessly by signature St. Regis Butler Service. The ultra-luxury brand is set to expand its legacy to 50 hotels by 2018. For more information and new openings, visit stregis.com or follow TwitterInstagram and Facebook. St. Regis is proud to participate in the industry’s award-winning loyalty program, Starwood Preferred Guest®, in which members can link accounts with Marriott Rewards® and The Ritz-Carlton Rewards® for instant elite status matching and unlimited points transfer.

SRG 0036